Rumsren lagkamrat sokes.... and welcome back to Ghost Town!

Tavlingen avslutat och jag har atervant till campus... allt ar slackt, inga manniskpr sa langt ogat nar, kusligt att duscha, fullmane utanfor fonstret, och tyst som in i graven... kanns som jag kommit till "Ghost Town", freaky... hoppas spring break gar fort fort fort!!!



Var i Pinehurst och spelade tavlingen pa en bana som heter Woodlake, passande namn; massa trad och sma sjoar, fint omrade nar man ar dar pa sommaren, men helt ok nu.
Spelade inte alls bra forsta varvet med 88 skot!, men hittade tillbaka till spelet sista halen, hade ju inte spelat eller tranat alls sen forra tavlingen... men men hursomhelst battre spel i dag i vinden! Min kommentar till coachen; "Jag har ju alltid velat aka till Scotland" Coach; "Welcome to Scotland! Tyvarr kan vi bjuda pa nagot regn idag!"
78 (37-41), en av de basta scorerna for dagen, sa kom pa nionde plats av 32, inte jattebra, men med den starten sa far jag vara nojd. Fick ju lite motivation av av nagon speciell kvallen innan, tack! Trott nu efter rundan, kande att jag inte aterhamtat mig helt... blodde nasblod mitt upp i allt oxa...

Tankte lite pa banan och hur allt var runt omkring nar jag spelade ocksa... kankse inte den finaste, blev valdig imponerad av deras "Halfway House", nastan i samma klass som Bro Hof med sushi och gud vet vad... "Halfway House a la Woodlake" ar en bensin mack! Men hur bra som helst aldrig har jag satt ett sant stor utbud av olika drycker, godis, frysmat, luktgranar(kanske skulle satta en pa bagen), tidningar och badbollar... och har man en bensindriven golfbil kan man ju alltid svanga forbi! Underbart.... nastan men bara nastan battre an Bro Hof.
Men ovgivningarna var jattefina! Klubbhuset:

Brevid hal nummer 2;



Efter rundan akte vi forbi Pinehurst! Home of Golf! Vard for US Open 1999, 2005. Var verkligen jatte fint, varldens storsta ovningsgreen, och fint klubbhus! Svart att veta at vilket hall man skulle titta hela tiden, och sa med coachen som guide, toppen!! Tror kankse inte att mina lagkamrater uppskattade upplevelsen lika mycket som jag och coach... hittar alla tre djupt forskunkna i varsin blackberry telefon! Jippi vi spelar golf... och det ar det "basta" vi vet, diggar deras installning....???
Pinhurst klubbhus:


Den legendariska "putt pojken", vet inte vad men den paminner mig om en badrumsskylt;


Sen i gar kvall lordag akte vi till Applebees for att ata, forsta och sista gangen for mig... forst fullt nar man kommer dit, eller iaf enligt personalen, ii mina ogon sag det mer ut som att de bara inte orkade duka av borden, men men vem vet de kankse hade spoken pa besok??? sen tog det en evighet innan var servitor ens visade sig, bra tecken... en evighet innan drickan kom, och sen var det slut pa besticken... borjar gilla det har stallet vid det har laget! och sen far man en sunkig pasta efter en timme.... lyckat! Tummen upp! Langtar till nasta besok........

Sen kunde jag bara konstatera att ny lagkamrat sokes.... enda kraven jag staller ar rumsren sen kan du scora vad som helst, 70 eller 110 det kvittar! Skulle bli overlycklig att fa dela hotellrum med nagon som spolar efter sig, faller ner locket och tvattar handerna... mer detaljer sparar jag for att inte ackla er allt for mkt... kan bara saga att det inte var sa varst mysigt...
Skulle hellre ha tjejen fran en annan skola i laget... hihi och hon var lustig; det var svinkallt typ +5 grader och hon hade en armslos pike och piratbyxor, mkt smickrande till hennes barabapapa figur! Men hon var urskon... ratt som det var stannade hon till sa aaa(med prickar over), la varldens brakfis! och avslutade med - Oooh, That felt good! Underbart... eller inte!

Sa nu jag trott, ska kolla pa ett avsnitt av Solsidan pa tv4 Play, och sen ta sovmorgon i morgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0